AK Rifles banner

Zastava M70 ZPAP Underfolder

1.7K views 36 replies 6 participants last post by  nermin4879  
#1 · (Edited)
Dus, ik heb het gasblok en het vizierblok aan de voorkant vervangen door overtollige onderdelen. Het was een uitdaging omdat de gaspoort van de ZPAP in de loop en het originele gasblok in een hoek van 90 graden zijn geboord. De overtollige is in een hoek van 45 graden geboord.
Image
Image
View attachment 404360

Een enorme shoutout en bedankt aan @Caverpete voor de suggestie om een kanaal in het overtollige gasblok te proberen te dremelen. En al zijn hulp bij dit project.

Ik moest het gas op de overtollige verder naar achteren brengen, omdat de gaspoort in de loop en het originele gasblok verder naar achteren zitten. Op het originele gasblok is het meer in het midden geplaatst en op het overtollige gasblok meer naar voren.
View attachment 404362 View attachment 404363

Ik had een paar overtollige gasblokken om mee te experimenteren. Het experimentele onderdeel was behoorlijk roestig en aangetast, dus geen zorgen als het niet werkte.
View attachment 404371 View attachment 404372

Ik pakte mijn dremel-gereedschap met een kegelvormige steen. Het werkte geweldig om daar in te reiken en een kanaal te creëren. Ik drukte het erop en bracht het naar de woestijn om het uit te testen. Wat denk je, het werkte geweldig. En het granaatvizier/gasafsluiter werkte ook.

Dus vanaf daar heb ik het gasblok dat ik wilde gebruiken gedremeld. Ik kreeg het voor elkaar en drukte het op de loop. Toen terug de woestijn in om het uit te testen. Nogmaals, het fietste en functioneerde geweldig. En het granaatvizier/gasafsluiter functioneerde zoals het hoorde. Slechts één pinhole kwam overeen en de andere moest een beetje worden bijgesneden in de groef op de loop. Ik kreeg het voor elkaar en speldde het vast en zette er een overtollig vizierblok aan de voorkant op met een opklapbaar nachtzicht.
View attachment 404373

Nu ziet mijn Zastava M70 ZPAP underfolder er voor mij correct uit
Image

Image

#3 · (Edited)
Ziet er goed uit! Voor degenen die het niet weten, de 90 graden Zastava gaspoort in de loop komt niet overeen met het gat in een overtollig granaatwerper gasblok. Dus experimenten en aanpassingen (NIET aan de loop) zijn vereist.
Bedankt @Caverpete!
Hier zijn een paar foto's van het originele gasblok en het testgasblok.
Image
Image
Image

#5 ·
Dat is slim,,, veel mensen boren gewoon door het gasblok op 45 graden, het werkt nog steeds, maar ik vind je methode leuk en bedankt, mensen kunnen hiervan leren. Absoluut goed gedaan, vriend. Dit is waarom ik van dit forum hou, het komt door mensen zoals deze die kennis en vaardigheden delen. Bedankt Papa en Pete, we kunnen altijd van jullie 2 leren
@Caverpete verdient de eer, want het was zijn idee om een kanaal te creëren dat verder teruggaat om de gaspoort in de loop te bereiken.

#12 ·
Dus, ik heb een nieuw probleem met dit project. Schieten met de kolf ingeklapt of vanuit de heup, het zal niet herladen. Het laat hulzen ongeveer twee voet verderop vallen. Schieten vanuit de schouder werpt ze ongeveer 6-12 voet uit. Ik had er een paar die een paar voet van me vandaan vielen bij het schieten vanuit de schouder. Ik heb meer gas nodig. Eet meer bonen!🤣

Van het begin af aan, vanuit de fabriek met het originele gasblok, heeft het altijd een zwakke uitwerping gehad. Ik weet niet zeker wat ik hierna moet doen. Ik wou dat ik de grootte van het loopgat had gecontroleerd toen ik het gasblok eraf had. Mijn Maadi en mijn Poolse WBP Jack lanceren hulzen naar de volgende provincie. Die twee zullen betrouwbaar functioneren in de meeste situaties en bij de keuze van munitie.
Afbeelding van toen ik de onderdelen van de loop had.

#14 · (Edited)
Bij het schieten vanuit de heup kom je in een situatie terecht die analoog is aan slap rusten. Omdat het geweer niet volledig wordt ondersteund, wordt de terugslagenergie gebruikt om het geweer terug te laten slaan in plaats van te worden gebruikt in de uitwerpcyclus
Ik begrijp dat, maar het zou prima werken bij het schieten vanuit de heup voordat ik dit gasblok verwisselde. Het had en heeft een zwakke uitwerping. Ik denk dat ik de gaspoort op de loop moet openen. Dat weet ik pas zeker als ik een paar andere dingen heb geprobeerd en het gasblok heb verwijderd om te proberen te bepalen of de gaspoort in de loop te klein is.

#24 ·
Oké, ik heb vandaag het gasblok verwijderd en de gaspoort van de loop gecontroleerd. Het is 1/8. Ik heb het geboord met een 9/64 bit. Ik ging het testen en het werkte perfect. Vanuit de heup werpt het 5,5-6,5 voet uit en vanuit de schouder werpt het 9,5-10,5 voet uit. Het functioneerde en werkte perfect. Het had gewoon meer gas nodig.

#25 ·
Ok, ik heb vandaag het gasblok verwijderd en de gaspoort van de loop gecontroleerd. Het is 1/8. Ik heb het geboord met een 9/64 bit. Ik ging het testen en het werkte perfect. Vanuit de heup werpt het 5,5-6,5 voet uit en vanuit de schouder werpt het 9,5-10,5 voet uit. Het functioneerde en de cyclus was perfect. Het had gewoon meer gas nodig.
Ik heb mijn M72 met 1/8 gedaan. Ik heb 4 originele lopen op m70 gecontroleerd en ze zijn allemaal 1/8.

#31 ·
Ik ben het ermee eens, rommel er niet mee, tenzij je moet. Ik moest helaas.

Deze man gaat nog groter -
View attachment 405217
Verdomme.. dat is groot, maar ja, ik zal het laten zoals het is en als ik mijn M72 af heb, zal ik een test uitvoeren om te zien hoe het zich gedraagt en als ik in een slechte cyclus terechtkom, zal ik het de volgende keer openen. Maar voor nu zullen we zien en Mevlin heeft me vandaag gemaild dat mijn ontvanger deze week klaar zal zijn en ja, ik heb gemaild en gevraagd naar de voortgang 😅

#33 · (Edited)
Goed gedaan @Papa AK47, met het oplossen van het probleem. Ik heb mijn M70B1 & M72B1 geboord met de AK Builder boor, 0,1285 of #30. Beide cycli en werpen goed uit. Al mijn andere yugo builds hebben originele lopen.
View attachment 405223
Dit is zeker duim omhoog 👍 Ik zal mijn dezelfde maat behouden en de test doen en ik zal hetzelfde doen indien nodig. Bedankt voor de post Ken