Dus, ik heb het gasblok en het vizierblok aan de voorkant vervangen door overtollige onderdelen. Het was een uitdaging omdat de gaspoort van de ZPAP in de loop en het originele gasblok in een hoek van 90 graden zijn geboord. De overtollige is in een hoek van 45 graden geboord.
View attachment 404360
Een enorme shoutout en bedankt aan @Caverpete voor de suggestie om een kanaal in het overtollige gasblok te proberen te dremelen. En al zijn hulp bij dit project.
Ik moest het gas op de overtollige verder naar achteren brengen, omdat de gaspoort in de loop en het originele gasblok verder naar achteren zitten. Op het originele gasblok is het meer in het midden geplaatst en op het overtollige gasblok meer naar voren.
View attachment 404362 View attachment 404363
Ik had een paar overtollige gasblokken om mee te experimenteren. Het experimentele onderdeel was behoorlijk roestig en aangetast, dus geen zorgen als het niet werkte.
View attachment 404371 View attachment 404372
Ik pakte mijn dremel-gereedschap met een kegelvormige steen. Het werkte geweldig om daar in te reiken en een kanaal te creëren. Ik drukte het erop en bracht het naar de woestijn om het uit te testen. Wat denk je, het werkte geweldig. En het granaatvizier/gasafsluiter werkte ook.
Dus vanaf daar heb ik het gasblok dat ik wilde gebruiken gedremeld. Ik kreeg het voor elkaar en drukte het op de loop. Toen terug de woestijn in om het uit te testen. Nogmaals, het fietste en functioneerde geweldig. En het granaatvizier/gasafsluiter functioneerde zoals het hoorde. Slechts één pinhole kwam overeen en de andere moest een beetje worden bijgesneden in de groef op de loop. Ik kreeg het voor elkaar en speldde het vast en zette er een overtollig vizierblok aan de voorkant op met een opklapbaar nachtzicht.
View attachment 404373
Nu ziet mijn Zastava M70 ZPAP underfolder er voor mij correct uit
Een enorme shoutout en bedankt aan @Caverpete voor de suggestie om een kanaal in het overtollige gasblok te proberen te dremelen. En al zijn hulp bij dit project.
Ik moest het gas op de overtollige verder naar achteren brengen, omdat de gaspoort in de loop en het originele gasblok verder naar achteren zitten. Op het originele gasblok is het meer in het midden geplaatst en op het overtollige gasblok meer naar voren.
View attachment 404362 View attachment 404363
Ik had een paar overtollige gasblokken om mee te experimenteren. Het experimentele onderdeel was behoorlijk roestig en aangetast, dus geen zorgen als het niet werkte.
View attachment 404371 View attachment 404372
Ik pakte mijn dremel-gereedschap met een kegelvormige steen. Het werkte geweldig om daar in te reiken en een kanaal te creëren. Ik drukte het erop en bracht het naar de woestijn om het uit te testen. Wat denk je, het werkte geweldig. En het granaatvizier/gasafsluiter werkte ook.
Dus vanaf daar heb ik het gasblok dat ik wilde gebruiken gedremeld. Ik kreeg het voor elkaar en drukte het op de loop. Toen terug de woestijn in om het uit te testen. Nogmaals, het fietste en functioneerde geweldig. En het granaatvizier/gasafsluiter functioneerde zoals het hoorde. Slechts één pinhole kwam overeen en de andere moest een beetje worden bijgesneden in de groef op de loop. Ik kreeg het voor elkaar en speldde het vast en zette er een overtollig vizierblok aan de voorkant op met een opklapbaar nachtzicht.
View attachment 404373
Nu ziet mijn Zastava M70 ZPAP underfolder er voor mij correct uit