AK Rifles banner
21 - 40 of 66 Posts
De set is hoogstwaarschijnlijk nooit gebruikt op een van de presentatierifles van de Grenswacht die door MTK werden gepresenteerd. Waarschijnlijker is een opgeslagen set of een set verwijderd van een geweer dat de groene meubels had, maar nooit een plaquette en de rest van de groene set had, dus nooit een presentatierifle van de Grenswacht die MTK presenteerde aan een van de uitstekende Grenswachten, die de prestigieuze prijs wonnen.

Deze set mist belangrijke onderdelen - de gegraveerde plaquette, de groene bajonet en het groene magazijn. Het magazijn is verreweg het zeldzaamste en moeilijkst te verkrijgen onderdeel van de set. Slechts een zeer klein, beperkt aantal 7,62 groene magazijnen, in een paar verschillende varianten, werden ontwikkeld en geproduceerd. Veel minder dan de meubelsets.

Natuurlijk zou iemand de plaquette kunnen repliceren, maar dan zou het nep zijn, dus waarom iets repliceren als je duizenden dollars gaat uitgeven aan een originele meubelset. Als dat het geval zou zijn, kun je net zo goed het hele wapen repliceren, zoals deze man deed. Een behoorlijk goede replica voor een fractie van de prijs. Het punt is - als je geen complete originele set kunt bemachtigen, alle onderdelen, waarom zou je dan ĂĽberhaupt kopen, als sommige onderdelen nep of replica's van het origineel zullen zijn?

https://www.theakforum.net/forums/2.../298697-border-guard-green-furniture-set-nice-replica-original.html#post2821863

De set is in alle waarschijnlijkheid nooit gebruikt op een van de presentatierifles van de Grenswacht die door MTK werden gepresenteerd. Waarschijnlijker een opgeslagen set of een set verwijderd van een geweer dat de groene meubels had
Geen shit
maar nooit een plaquette gehad en de rest van de groene set, dus nooit een presentatierifle van de Grenswacht die MTK presenteerde aan een van de uitstekende Grenswachten, die de prestigieuze prijs wonnen.

Deze set mist belangrijke onderdelen - de gegraveerde plaquette, de groene bajonet en het groene magazijn. Het magazijn is verreweg het zeldzaamste en moeilijkste onderdeel van de set om te verkrijgen. Slechts een zeer klein, beperkt aantal 7,62 groene magazijnen, in een paar verschillende varianten, zijn ontwikkeld en geproduceerd. Veel minder dan de meubelsets.
Dat is een behoorlijk grote aanname, aangezien die meubels in een paar seconden kunnen worden verwijderd en een geklonken plaquette veel moeilijker zou zijn. Zoals te zien is op de foto hierboven, had niet elk geweer een groen magazijn.
Hier is een groene furn deact, waarschijnlijk gekocht in Rusland voor een paar honderd dollar, ik zou deze de hele dag kopen en de meubels voor duizenden verkopen en me geen fucks geven om de plaquette.
Image

Natuurlijk zou iemand de plaquette kunnen repliceren, maar het zou nep zijn, dus waarom iets repliceren als je duizenden dollars gaat uitgeven aan een originele meubelset. Als dat het geval zou zijn, zou je net zo goed het hele wapen kunnen repliceren, zoals deze man deed. Een behoorlijk goede replicatie voor een fractie van de prijs. Het punt is - als men geen complete originele set kan bemachtigen, alle onderdelen, waarom dan ĂĽberhaupt kopen, als sommige onderdelen nep of replica's van het origineel zullen zijn.

https://www.theakforum.net/forums/2.../298697-border-guard-green-furniture-set-nice-replica-original.html#post2821863
LOL, waarom repliceert iemand van ons iets? We zouden allemaal gewoon al onze kit-builds met Amerikaanse ontvangers voor schroot moeten verkopen.

Waarschijnlijk een werknemer die winkels plundert die verloren zijn gegaan in de tijd, net als experimentele magazijnen die uit de houtbewerking komen, maar ik zou het Izzy ook niet kwalijk nemen om het te verkopen. Ze ruimen al jaren hun kasten op, we hebben allerlei Type I, II, III geweren zien veranderen in Saigas, en schaarse 103-2 modellen die ook in mmg's veranderd zijn. Izzy zit al jaren in financiële problemen, we weten dat zelfs een beperkte productie op Sovjet-schaal zich niet bepaald vertaalt naar wat we beperkt zouden noemen. Ze hebben waarschijnlijk pallets van die shit en Ivan geeft niet om de betekenis ervan, alleen om de $$ die het zou kunnen opleveren, of het nu zijn eigen zakken zijn of Izhmash die nog een paar geweren wil verkopen.

Ik geloof het, bepaalde dingen die we hier als zeldzaam beschouwen, struikelen er in Rusland over (niet die ultra zeldzame dingen).

In 2011 waren er 2 van deze geweren te koop in Rusland. De ene was $700 en de andere was $3.000. De ene had een zwart label en de andere een zilveren label. Geen van beide had een groen magazijn bij zich.

Geen shit
Ik weet niet of je sarcastisch bent of dat je mijn opmerking niet gelooft. In ieder geval hadden alleen presentatiegeweren de gepersonaliseerde plaquette.

Dat is een behoorlijke aanname, aangezien dat meubilair in een paar seconden kan worden verwijderd en een geklonken plaquette veel moeilijker zou zijn. Zoals te zien is op de bovenstaande foto, had niet elk geweer een groen magazijn.
Elk groen presentatiegeweer had een groen magazijn toen het door MTK werd gepresenteerd. Laat me één foto zien van een groene AKM of AK74 die hij aan een wedstrijdwinnaar presenteerde en die er geen had. Geweren die vóór de ontwikkeling van het groene meubilair werden gepresenteerd, gebruikten stalen geribbelde tijdschriften, maar alle geweren met het groene meubilair dat hij presenteerde, hadden een groen magazijn. De foto waarnaar je verwijst, komt uit een uitstekend en zeer zeldzaam Russisch boek uitgegeven door Parade. De context is een reeks pagina's die nieuwe experimentele kunststoffen belichten, die verschillende stijlen, technologieën en kleuren weergeven.

Het groene plastic van dit type is speciaal ontwikkeld voor het presentatiegeweer van de grenswacht. De foto uit het boek is een stockfoto, uiteraard geen presentatiegeweer ten tijde van de foto, dus geen groen magazijn. Er zijn een paar van deze AKM's met het groene meubilair opgeslagen in opslagplaatsen van verschillende musea en mogelijk enkele magazijnen die verband houden met wat Izhmash was. Degene die ik heb gezien, hebben allemaal de plaquette, maar het is "zeer waarschijnlijk" dat er enkele zijn die de plaquette mogelijk niet hebben, en "mogelijk" enkele reserve-sets. Dat is pure speculatie van mijn kant, maar ik kan met zekerheid zeggen dat sommige presentatiegeweren nog steeds worden opgeslagen, zoals blijkt uit hun inventarisnummer, vergezeld van stockfoto's. Geweren zoals die in het boek worden afgebeeld, hadden uiteindelijk een plaquette kunnen krijgen en aan een grenswacht kunnen worden gepresenteerd die de prijs won, of mogelijk zoals ze zijn opgeslagen, zonder de plaquette. Nogmaals, dat is speculatie van mijn kant, maar het is duidelijk dat er ten minste één geweer zonder de plaquette is gefotografeerd en in dit boek is gepubliceerd, zonder plaquette, zonder groen magazijn en zonder groene bajonet. Ik heb dezelfde foto ook in andere Russische boeken gezien.

Hier is een groene meubelontmanteling, waarschijnlijk gekocht in Rusland voor een paar honderd dollar, ik zou deze de hele dag kopen en het meubilair voor duizenden verkopen en me niets aantrekken van de plaquette.
Ik heb deze ontmanteling goed gedocumenteerd en gefotografeerd en hij heeft de gegraveerde plaquette op de achterkant. De groene AKM's van de Grenswacht die in deze periode werden uitgeschakeld, waren presentatiegeweren en hadden de plaquette, tenminste de drie die ik heb gedocumenteerd, die ik goed heb gedocumenteerd met foto's, paspoorten en prijzen. Ik ken persoonlijk de Russische eigenaren van twee van deze geweren waarover ik informatie heb, en ken een andere verzamelaar die een derde heeft van deze ontmantelingen. Er werden in dezelfde periode meer groene AKM's uitgeschakeld en ik zal het daarbij laten. De twee verzamelaars met wie ik bevriend ben, bezitten nog steeds hun geweren, evenals de derde verzamelaar die ik ken, maar niet nauw, maar ik kan niet spreken voor de andere resterende AKM's. Deze presentatiegeweren die in deze periode uitgeschakeld zijn, hebben de plaquette geklonken, maar bevatten niet het groene magazijn of de groene bajonet.

Je zou ze de hele dag kopen als je zou kunnen. Oké... deze zijn zeer schaars en er zijn maar heel weinig sets geproduceerd. Als je daadwerkelijk een presentatiegeweer zou kunnen kopen en het uit elkaar zou willen halen, zeg je dan dat je niet de extra moeite zou doen om de gepersonaliseerde plaquette met de set te verwijderen? Het opnemen ervan zou aanzienlijk meer geld opleveren en de koper in staat stellen de complete set te bezitten, minus bajonet en magazijn. Dat lijkt een vreemde benadering vanuit een zakelijk perspectief, maar ieder zijn eigen. Bovendien kan het het aantal potentiële kopers verminderen omdat het de plaquette niet heeft. Iedereen die bereid is veel geld uit te geven aan een originele set, zou het echt waarderen om de originele plaquette van de verkoper te hebben.

Image

LOL, waarom repliceren we ĂĽberhaupt iets? We zouden al onze kit-builds met Amerikaanse ontvangers voor schroot moeten verkopen.

Nogmaals, ik denk dat je sarcastisch bent, maar nu zeker. Ieder zijn eigen! De echte serieuze verzamelaars doen er alles aan om originele Sovjet- en Russische wapens te klonen en geven in sommige gevallen duizenden dollars uit aan afzonderlijke onderdelen. We kunnen niet om de ontvanger heen, behalve in sommige gevallen deactiveringen opnieuw lassen - grijs gebied, lopen zijn een uitdaging, maar iets zo zeldzaams als een presentatiegeweer van de grenswacht, ik denk dat de echte serieuze diehard-verzamelaar er alles aan zal doen om alle originele onderdelen van het presentatiegeweer te hebben.

Als iemand de originele groene meubels niet wil of het geld niet heeft, lijkt degene die ik heb genoemd een goedkoop alternatief en een behoorlijk goede klus. Deze originele set mist nog steeds drie onderdelen, zoals ik al zei, dus iedereen die het echt serieus meent om deze set te krijgen, zou waarschijnlijk ook erg geĂŻnteresseerd zijn, zo niet geobsedeerd, om de resterende originele onderdelen te krijgen, die erg moeilijk te vinden zullen zijn en dan erg duur om te kopen als ze eenmaal zijn gevonden.

Iedereen heeft zijn verschillende interesses in het verzamelen en de gewenste verwachting van hun wapens. Gewoon mijn twee cent....

Wat betreft de twee Russische 6x4 bajonetten die in mijn eerste antwoord zijn afgebeeld, wou ik dat ze van mij waren, maar dat zijn ze niet! Wat de groene magazijnen betreft, werd ik geïnformeerd dat deze alleen als 'pensioen'-aandenken werden uitgedeeld aan speciaal geëerde personen. Aangezien het onder het huidige regime niet is toegestaan om een compleet bajonet te bezitten, moeten ze in opslag of naar een vervangende grensbewaker.

Het is niet zo dat complete sets nergens verkrijgbaar zijn (let op het metalen label). Deze set bevindt zich op een locatie buiten de RF. Negeer gewoon de triviale niet-groene items.

Die AK74-set werd in 2016 verkocht voor ongeveer $5500 met 2 groene magazijnen en een label. Bajonet bleef voor zover ik weet in Rusland.

Bajonet is er ook. De set is met een vriend in Colorado en ja, is in 2016 verkocht samen met een paar tijdschriften. Er zijn hier nog twee andere 74 GB bajonetten, samen met degene die hierboven is afgebeeld. Sterker nog, alles op die foto kwam in 2016 over.

21 - 40 of 66 Posts