AK Rifles banner

AKM Bakeliet Green Border Guard set! De eenhoorn arriveert op Amerikaanse bodem!

21K views 65 replies 26 participants last post by  JeepFan  
#1 ·
Hier is de zeer zeldzame AKM Bakeliet Green Border Guard kolfset!
Volledige set foto's volgen!

Attachments

#6 ·
BR7.62, voor zover ik heb begrepen, gebruikten ze de 74 mallen op de AKM sets. Ik wed dat ze waren overgestapt van de AKM voorraad mallen voor het laminaathout en dus hebben we een AK-74 stijl voorraad op een AKM voor de eerste generaties van de grenswacht sets.

Weet iemand wanneer ze deze sets voor het eerst hebben uitgegeven? Ik zie een foto gemarkeerd 1974 maar geen manier om te bevestigen.

Attachments

#9 ·
Inkepingen aan de onderkant, wauw.

#12 ·
Ja, ik moest het opnieuw bekijken om te bevestigen, RU heeft duidelijk een paar vreemde dingen gedaan. Ik denk dat de matte/heldere sets gewoon flits/lichtinstellingen zijn, om eerlijk te zijn.

De riemwartel draait niet zoals ik dacht. Heeft u een foto van de slangenleer meubels?

Ik zou het geweldig vinden als Bunker, Tantal of iemand anders meer licht op de zaak kan werpen. Het is erg moeilijk om een accurate geschiedenis te krijgen van wat we al weten.

#13 · (Edited)
Ergens op dit forum staat een foto (genomen in een of ander Sovjetmuseum) van een '74 die is uitgerust met groen polyamide meubilair. Het lijkt me dat de fittingen een soort mintgroene kleur hadden met een beetje doorschijnendheid, zoals de vroege pruimenfittingen. De 6x4 bajonetgreep en schede waren ook van hetzelfde materiaal gemaakt (zie bijlage). De groene fittingen op deze draad (ik hou van de "reptielachtige" verwijzing), lijken materiaal (hout, vezel, ?) te hebben dat in de componenten is gegoten om ze veerkrachtiger te maken, dus een andere formule dan het groen dat ik eerder heb gezien. Gezien de keuze, ziet het "reptielachtige" patroon er echt goed uit. Ik kan me bijna voorstellen hoe een Sovjetgrenswacht langzaam uit een waterige moeras vol mos en slijm kruipt met zijn groene '74! De enige vraag is wanneer we er allemaal de hand op kunnen leggen...

Attachments

#16 ·
Haal het metalen label?

#18 ·
Ik herinner me het niet. Ik bewaarde het in een map met een groep groene mag/meubelafbeeldingen die bunker9939 had gepost, weet niet of deze foto van hem kwam.

#20 ·
Zeer mooie set!! Ik weet niet zeker in welk jaar ze deze set voor het eerst gebruikten op een presentatie BG akm. Ik kan me ook niet herinneren waar ik het gelezen heb, maar deze sets waren bedoeld voor de 74 in de experimentele fase, ze testten nieuwe ideeën voor het ontwerp van de meubels en deze set was er een van, daarom zie je de foto van de 73 UF 5.45 met de handbeschermer en de grip die rondzweeft op het web. Uiteindelijk besloten ze het idee van de 74 te laten vallen en ze te gebruiken op de presentatie border guard akm. Ik gok dat het rond 73-74 moet zijn geweest dat ze de sets daadwerkelijk voor het eerst op het akm-geweer begonnen te gebruiken, maar ik ben nog geen echte informatie over een werkelijke datum tegengekomen.

#25 ·
De set is hoogstwaarschijnlijk nooit gebruikt op een van de presentatierifles van de Grenswacht die door MTK werden gepresenteerd. Waarschijnlijker is een opgeslagen set of een set verwijderd van een geweer dat de groene meubels had, maar nooit een plaquette en de rest van de groene set had, dus nooit een presentatierifle van de Grenswacht die MTK presenteerde aan een van de uitstekende Grenswachten, die de prestigieuze prijs wonnen.

Deze set mist belangrijke onderdelen - de gegraveerde plaquette, de groene bajonet en het groene magazijn. Het magazijn is verreweg het zeldzaamste en moeilijkst te verkrijgen onderdeel van de set. Slechts een zeer klein, beperkt aantal 7,62 groene magazijnen, in een paar verschillende varianten, werden ontwikkeld en geproduceerd. Veel minder dan de meubelsets.

Natuurlijk zou iemand de plaquette kunnen repliceren, maar dan zou het nep zijn, dus waarom iets repliceren als je duizenden dollars gaat uitgeven aan een originele meubelset. Als dat het geval zou zijn, kun je net zo goed het hele wapen repliceren, zoals deze man deed. Een behoorlijk goede replica voor een fractie van de prijs. Het punt is - als je geen complete originele set kunt bemachtigen, alle onderdelen, waarom zou je dan ĂĽberhaupt kopen, als sommige onderdelen nep of replica's van het origineel zullen zijn?

https://www.theakforum.net/forums/2.../298697-border-guard-green-furniture-set-nice-replica-original.html#post2821863

#26 · (Edited)
De set is in alle waarschijnlijkheid nooit gebruikt op een van de presentatierifles van de Grenswacht die door MTK werden gepresenteerd. Waarschijnlijker een opgeslagen set of een set verwijderd van een geweer dat de groene meubels had
Geen shit
maar nooit een plaquette gehad en de rest van de groene set, dus nooit een presentatierifle van de Grenswacht die MTK presenteerde aan een van de uitstekende Grenswachten, die de prestigieuze prijs wonnen.

Deze set mist belangrijke onderdelen - de gegraveerde plaquette, de groene bajonet en het groene magazijn. Het magazijn is verreweg het zeldzaamste en moeilijkste onderdeel van de set om te verkrijgen. Slechts een zeer klein, beperkt aantal 7,62 groene magazijnen, in een paar verschillende varianten, zijn ontwikkeld en geproduceerd. Veel minder dan de meubelsets.
Dat is een behoorlijk grote aanname, aangezien die meubels in een paar seconden kunnen worden verwijderd en een geklonken plaquette veel moeilijker zou zijn. Zoals te zien is op de foto hierboven, had niet elk geweer een groen magazijn.
Hier is een groene furn deact, waarschijnlijk gekocht in Rusland voor een paar honderd dollar, ik zou deze de hele dag kopen en de meubels voor duizenden verkopen en me geen fucks geven om de plaquette.
Image

Natuurlijk zou iemand de plaquette kunnen repliceren, maar het zou nep zijn, dus waarom iets repliceren als je duizenden dollars gaat uitgeven aan een originele meubelset. Als dat het geval zou zijn, zou je net zo goed het hele wapen kunnen repliceren, zoals deze man deed. Een behoorlijk goede replicatie voor een fractie van de prijs. Het punt is - als men geen complete originele set kan bemachtigen, alle onderdelen, waarom dan ĂĽberhaupt kopen, als sommige onderdelen nep of replica's van het origineel zullen zijn.

https://www.theakforum.net/forums/2.../298697-border-guard-green-furniture-set-nice-replica-original.html#post2821863
LOL, waarom repliceert iemand van ons iets? We zouden allemaal gewoon al onze kit-builds met Amerikaanse ontvangers voor schroot moeten verkopen.

#28 ·
Waarschijnlijk een werknemer die winkels plundert die verloren zijn gegaan in de tijd, net als experimentele magazijnen die uit de houtbewerking komen, maar ik zou het Izzy ook niet kwalijk nemen om het te verkopen. Ze ruimen al jaren hun kasten op, we hebben allerlei Type I, II, III geweren zien veranderen in Saigas, en schaarse 103-2 modellen die ook in mmg's veranderd zijn. Izzy zit al jaren in financiële problemen, we weten dat zelfs een beperkte productie op Sovjet-schaal zich niet bepaald vertaalt naar wat we beperkt zouden noemen. Ze hebben waarschijnlijk pallets van die shit en Ivan geeft niet om de betekenis ervan, alleen om de $$ die het zou kunnen opleveren, of het nu zijn eigen zakken zijn of Izhmash die nog een paar geweren wil verkopen.