AK Rifles banner
61 - 80 of 98 Posts
CumbiaDude said:
Geweldig... je kunt zelfs zien waar de krassen nog steeds overeenkomen :mrgreen:
Na de hele kit vandaag te hebben bekeken, ziet het hele geweer er nog steeds uit als op de foto's voordat het werd gesneden. Ongelooflijk... Ik ben nog steeds geschokt.

Ik zie geen scope rails.

AKM's hadden geen vizierrails. Een model genaamd AKMN heeft een rail, maar is zeer zeldzaam... Ze waren gebouwd voor nachtzichtkijkers... en de kijker zit meer naar achteren dan moderne vizierrails zoals op een Saiga etc.

Ik ben een beetje in de war...je hebt de kits gekocht van iemand hier (VS, AKForum) of hier in Bagdad
Buck said:
Heb net twee kits gekocht van iemand hier, beide uit 1966, een Izzy en een Tula, terwijl ik in Bagdad was
Als ze in de VS zijn gekocht, hoe zijn ze dan in een legaal verkrijgbare kit terechtgekomen?

Ik dacht dat dit foto's waren van volautomatische wapens die Euro deacts of volautomatische post-dealer samples of iets dergelijks waren.

Zijn dat gaten door de achterste basis van de vizierbasis en de onderste band en de loop (deact gaten)...? Ik dacht dat er veel hindernissen zouden zijn om een Euro deact te importeren, zelfs nadat de ontvanger is gehakt, omdat het nog steeds militaire wapenonderdelen zijn uit een vermeld verboden land??

Als dat een recente vernietiging van de ontvanger was, had die dan niet met een fakkel gesneden moeten worden?

Stel ik te veel vragen...Als die originele foto in het buitenland in een importeursmagazijn is genomen en op deze site is geplaatst en nu "op de een of andere manier" in een kit in de VS is opgedoken en hier op dit forum door iemand is gekocht, dan zijn de kansen daarop ongelooflijk.

Gaaf om een originele foto van een compleet geweer te hebben, ongeacht de "reisarrangementen" ervan :roll:

De gaten zijn een belangrijk onderdeel van de deactivering. De loop wordt minstens 6 keer geboord, omdat hij in Europa wordt behandeld zoals de ontvanger in de VS, het is het belangrijkste wapenonderdeel.

Oké, het was dus een Euro deac-wapen... hoe kom je dan legaal aan een Euro deact in de VS, qua papierwerk?

Stottman said:
Importvergunning, net als al het andere.
Ja, ik was in Bagdad tijdens mijn tweede tournee, ik plaatste hier een WTB-advertentie en deze kwam nu bij mij terecht.

Het is duidelijk dat iemand een Formulier 6 heeft ingevuld en dat het legaal is geïmporteerd, zo werkt het, en ik ben erg dankbaar dat ik deze kit heb.

Cool, ik ben gewoon benieuwd welke documentatie je in handen moet hebben om de situatie met het "verboden land van herkomst" te overwinnen. Ik begrijp de 5-jaarsregel, maar ben gewoon benieuwd hoeveel documentatie een particulier die een Formulier 6 invult nodig heeft om te bewijzen dat het zich gedurende de vereiste periode buiten Rusland bevond. Is een simpele aankoopbon voldoende of is er meer nodig?

Buck said:
Stottman said:
Importvergunning, net als al het andere.
Ja, ik was in Bagdad tijdens mijn tweede tournee, ik plaatste hier een WTB-advertentie en deze kwam nu bij mij opdagen.

Het is duidelijk dat iemand een Formulier 6 heeft ingevuld en dat het legaal is geïmporteerd, zo werkt het, en ik ben erg dankbaar dat ik deze kit heb.
Mens, dat is alsof je twee keer achter elkaar de loterij wint.

Ik zal dit de beste build noemen die ik bezit, eenmaal gebouwd.

Ik dacht dat mijn PLO-build goed was, maar deze overtreft dat!

Buck

Buck said:
Ik zal dit de beste build noemen die ik bezit, eenmaal gebouwd.

Ik dacht dat mijn PLO-build goed was, maar deze overtreft dat!

Buck
Buck,
Je moet meer geluk hebben dan een hond met twee piemels. Wat dacht je ervan om een paar powerball-nummers voor mij te kiezen? :grin:

Ik wil graag weten hoe de selectorstijl door de jaren heen is veranderd. Ik weet dat het van de ronde tab naar de vierkante tab ging. Ik was op zoek naar een selector die geschikt is voor een Tula uit 1975.

Zou dit de juiste zijn?

Waar het serienummer is gestempeld, is er een plank. Typische exemplaren die ik heb gezien, hebben dat niet. Die lopen taps toe van boven naar beneden.

Verdomme, de foto's op de eerste pagina van deze thread worden niet meer weergegeven. Dat is echt jammer. Stottmans foto's en details in de OP waren een enorme bron van informatie. Is er een andere plek waar deze zijn opgeslagen?

Deel 1 van Robs boek heeft ze.

Als jullie willen, kan ik er elk jaar/arsenaal een nieuwe maken. Volgende week ben ik vrij, dus het zou geen probleem moeten zijn als er interesse is. Ik weet niet genoeg van de variaties om de veranderingen elk jaar te belichten, maar ik heb genoeg goede voorbeelden van elk jaar om te observeren.

Wauw, groot verlies! Ja, er kunnen andere plaatsen zijn, maar nergens zo handig als hier. Gelieve te herstellen!

• Like
Reactions: boatma1
Dat zou geweldig zijn als u het zou kunnen herstellen. Heel erg bedankt voor uw werk!

• Like
Reactions: boatma1
61 - 80 of 98 Posts