AK Rifles banner
21 - 40 of 98 Posts
Geweldige post! Hartelijk dank Stottman!

Zijn Tula en Izmash beide in 1977 gestopt met de productie? Werden de serienummers elk jaar opnieuw gestart of had elke fabriek afzonderlijke "blokken" nummers?

Is de AKM-productie in 77 serieus voorgoed gestopt? IK BEN ER ZEKER VAN dat Tula of Izmash het weer heeft opgestart voor minstens een herdenkingseditiejaar, of gewoon om er meer te maken, want ik heb foto's gezien van een paar behoorlijk gloednieuwe AKM underfolders in 7.62x39mm.

Polen zou in 92 gestopt zijn met het maken van de PMKMS, correct? Nou, raad eens? Ik zag een postmonster uit 1998. De linkerkant van het vizierblok, waar Joegoslaviërs zijn gemarkeerd, had er iets op geschreven staan, er stond zoiets als Radom, PMKMS 7.62x39mm, en op de trunnion waar het meestal staat, stond 1998 en het serienummer. Ik kan foto's plaatsen als iemand dat wil.

Levi5.45 said:
Is de AKM-productie in 77 serieus voor altijd gestopt? IK BEN ER ZEKER VAN dat Tula of Izmash weer zijn begonnen
Ja, wat is daar aan de hand? Izhmash heeft de AKM en AKMS nog steeds op zijn lijst met militaire producten staan.

http://izhmash.ru/eng/product/weapon.shtml

Sorry dat ik op een oud onderwerp reageer, maar ik heb dit net gezien.

Dit is het coolste draadje over AK's OOIT :twisted:

Discussion starter · #31 ·
Deze hebben de trekveer niet aan de voorkant, de veer is rond 1971 toegevoegd, voor zover ik me herinner. De vorm van de palmzwellingen doet me denken dat het geen vroege set uit de jaren 60 is.

Dat lijkt niet dezelfde set te zijn als de eerste foto die u plaatste, deze hebben de veer aan de voorkant van de onderste handbeschermer. Dit is waarschijnlijk een set uit de periode 71~75. Kunt u een foto van de binnenkant van de onderkant plaatsen?

Ik ben het ermee eens dat het een andere set is dan afgebeeld, met verschillende kleine verschillen.

Deze foto is binnenshuis met flits gemaakt:

Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Ik ben op zoek naar een Mid-type set zoals die, voor gebruik op een AKMS. Ik denk dat die er het beste uitzien op AKMS-geweren.

21 - 40 of 98 Posts