AK Rifles banner

Recent aangeschafte AK63-F-kit

2K views 51 replies 13 participants last post by  JungChomsky  
#1 ·
Ik heb deze kit onlangs van de bestanden geplukt en het wordt snel mijn favoriete kit (oké, na mijn '75 Izzy). Het heeft een prachtige bruine patina die binnenshuis niet zo goed uitkomt, maar ik heb mijn best gedaan om het met mijn flitser vast te leggen. Het ziet er geweldig uit in natuurlijk licht.

Het voorraadtag vertaalt zich naar "Type 1, Hamoud [onleesbare achternaam], Kalashnikov nummer 543252"

Hopelijk kan ik een Hongaarse loop bemachtigen, maar zo niet, dan heb ik een paar getrokken Romy-lopen die erin zouden kunnen.

Attachments

#3 ·
Interessant houtnerfpatroon en kleur. Doet me denken aan Joegoslavisch overtollig hout.
Hongaars beuken is meestal verstoken van veel nerf of karakter, maar dit ziet er nogal opvallend uit.
Mijn 63F is typisch saai geelachtig blond zonder veel nerf. Na het zien van die van jou, denk ik erover om wat beits aan te brengen om die nerf meer te laten opvallen. Maar ook aarzelend, omdat ik het originele/traditionele uiterlijk wil behouden. Geluksvogel, die van jou kwam al zo.

#6 ·
interessant houtnerfpatroon en kleur. doet me denken aan Joegoslavisch overtollig hout.
Hongaars beuken is meestal verstoken van veel nerf of karakter, maar dit ziet er nogal opvallend uit
mijn 63F is typisch saai geelachtig blond zonder veel nerf. na het zien van de jouwe denk ik erover om wat beits aan te brengen om die nerf meer te laten opvallen. maar ook aarzelend, omdat ik het originele/traditionele uiterlijk wil behouden. geluksvogel, de jouwe kwam al zo.
Ja, ik vraag me af of het daar op een gegeven moment geolied is. Het lijkt wel een heel oude BLO-afwerking te zijn.

Normaal gesproken had ik de voorkeur gegeven aan de felgele meubels, maar het label maakt de kolfset echt voor mij.

#5 ·
Leuke kit baas, ik zou het graag VladTech willen doen, dit is helemaal mijn ding. Zorg ervoor dat de verf op de ontvanger niet mint is, het past niet.
Waardeer het vriend!

Je kwam eigenlijk in me op toen ik de kit voor het eerst kreeg en besefte dat ik niet over al die slijtage heen wilde schilderen. Bied je die service nog steeds aan?

#17 ·
Leuk! Hongaren zijn een paar van mijn favoriete AK's. Ik heb een paar maanden geleden een AK63F opgepikt en er nog niets mee gedaan, behalve een Recreator 80% te bemachtigen.
Ja, ik vind het gaaf hoe Hongarije met het AKM-platform aan de slag ging en er echt iets van zichzelf van maakte met de AKM63, AMD65, AMP, 63F etc. etc. Ook cool dat deze nog in 2016 zijn gemaakt.

Ik zou zeggen dat ze ondergewaardeerd zijn, maar ik denk dat echte AK-nerds de Hongaarse smaak van AK echt waarderen.

#34 ·
Leuke kit! :) Wie het ook bouwt, zorg ervoor dat de klinknagelstaarten aan de binnenkant van de voor- en achtersteun koepelvormig zijn. Je kit zou die klinknagelresten nog intact moeten hebben om als referentie te gebruiken.
@Thor's Hammer Nieuw lid hier - laat me niet reageren op je verkoopbericht voor de kolf/brace wraps. Laat me ook geen PM sturen. Ik weet niet hoe ik contact met je moet opnemen.

#26 ·
Nou, ik heb net iets nieuws geleerd: een aanvoerhelling op een AKM-loop. Dat heb ik nog nooit gezien. Trouwens, ik heb twee van de AK63F-kits uit Irak en ze hebben allebei donker hout zoals die van jou (en stickers en Arabisch schrift). Moet wel de intense zon zijn die het hout zo donker maakt.

#29 ·
Nou, ik heb net iets nieuws geleerd: een aanvoerhelling op een AKM-loop. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Trouwens, ik heb twee van de AK63F-kits uit Irak en ze hebben allebei donker hout zoals die van jou (en stickers en Arabisch schrift). Moet wel de intense zon zijn die het hout zo donker maakt.
Ja, de Sovjets begonnen in 74 met het toevoegen van aanvoerhellingen en een aantal landen zouden later volgen. Oost-Duitsland en Polen begonnen ze volgens mij in de jaren 80 toe te voegen en Roemenië in 1992-1994 IIRC. Het lijkt erop dat Hongarije het op een gegeven moment ook deed, maar ik kan niet achterhalen wanneer.

Ja, ik hoopte in eerste instantie op het lichtere gele hout, maar dit donkere hout past geweldig bij de patina op de rest van de kit. Ik vind het leuk.

#39 ·
Wat voor soort RT heeft dat geweer?
Ga je het ontbannen of de loop eruit trekken?
Vreemd genoeg een wespentaille-trunnion, ik had een gegoten achterste trunnion verwacht in de jaren 90.

Het plan is om de loop eruit te trekken en in mijn AK63F te steken. Dan zal ik de SA85M ontbannen en omzetten naar een AK63D. Heb een Hongaarse achterste trunnion/UF-combo van APEX.

Noem me gek, maar ik denk dat mijn Midden-Oosten AK63F een OG hungo loop verdient meer dan deze SA85M :p

#42 ·
Voedingshelling?
Het breekt mijn hart om te horen dat dat prachtige geweer geplunderd gaat worden! Lol
Het heeft gewoon een beetje hulp nodig om weer perfect te zijn! Lmao
Oh, ze zal weer heel worden gemaakt! Gewoon met een andere loop uit een post-communistische staat ;) Er zit gewoon te veel geschiedenis en karakter in mijn AK63F om haar niet te herenigen met een periode-correcte Hongaarse loop

en ja, hij heeft een voedingshelling! Voor zover ik kan zien, hebben ze deze verandering in de jaren 80 doorgevoerd, samen met Polen en EG.

Ik heb onlangs ook een Poolse kit uit '86 met gegoten onderdelen opgepikt. Ik ben enthousiast om die te laten zien als ik hem eindelijk in handen krijg.

#43 · (Edited)
Hell yeah bro, the late ones are weird basically just whatever they had laying around. Looks like a milled front sight as well.
Ja, ze zijn raar, nietwaar? IIRC DK18's OG AK63F met loop heeft een late Russische stijl gegoten achterste trunnion, terwijl mijn Midden-Oosten contract AK63F kwam met een vroege Russische stijl met de schuine vorken.

Deze Hongaren zijn gewoon overal.

#45 ·
#47 ·
Ik herinner me geen prefix van twee letters op de loop. Ik denk dat de mijne allemaal nummers zijn, misschien 5-6 cijfers?
Ik zal moeten kijken.
Kun je een foto van die van jou delen?
Mijn exemplaar zou er vandaag of morgen moeten zijn. Lol
Dichtst bij de HG-houder staat SG. Mijn AMD65-loop heeft ook een prefix van twee letters, VD
Image

Image

#49 ·
Image

Image

Heb mijn exemplaar dit weekend ontvangen. Het lijkt erop dat de mijne uit 1981 komt, als ik het goed lees.
TK-prefix op de loop. Ik heb het boek net even doorgebladerd, het lijkt erop dat er enorm veel kennis in dit boek is gestoken!!! Ik kijk ernaar uit om al deze informatie te lezen en meer te leren over de unieke Hongaarse geweren!!!
Ik heb het gevoel dat ik meer Hongaren aan de collectie ga toevoegen!

#52 ·
View attachment 402735
View attachment 402734
Heb dit weekend mijn exemplaar ontvangen. Het lijkt erop dat de mijne uit 1981 komt, als ik het goed lees.
TK-prefix op de loop. Ik heb het boek net bekeken, het lijkt erop dat er een schat aan kennis in dit boek is gestoken!!! Ik kijk ernaar uit om al deze informatie te lezen en meer te leren over de unieke Hongaarse geweren!!!
Ik heb het gevoel dat ik meer Hongaren aan de collectie ga toevoegen!
Ik heb mijn exemplaar een paar dagen geleden ontvangen. Helaas niets over loopmarkeringen dat ik heb gezien, maar nog steeds een uitstekende schat aan kennis die we voorheen niet hadden!

Ik voel je op het toevoegen van meer Hongaren aan de collectie. Ik kon mezelf niet bedwingen en heb een OG-loop AK63D-kit opgepikt. Zou vandaag hier moeten aankomen.